رسانه‌ها از ابتلای چهار انگلیسی چند روز پس از تزریق واکسن آسترازنکا به یک سندرم کشنده خبر دادند.

آسترازنکا ۴ انگلیسی را دچار یک سندرم کشنده کرد

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، چهار انگلیسی چند روز بعد از تزریق واکسن آستزازنکا دچار یک سندرم بالقوه کشنده موسوم به Guillain-Barré شدند.

به گفته محققان، دلیل ابتلا به سندرم واکسن بوده اما قادر به توضیح علمی درباره دلیل آن نیستند.

تاکنون ۶ مورد از این سندرم در استرالیا و هفت مورد نیز در هند شناسایی‌شده است.

این در حالی است که روزنامه انگلیسی سان چندی پیش نوشت لیزا شاو مجری ۴۴ ساله بی‌بی‌سی نیوکاسل به دنبال دریافت دوز اول واکسن آسترازنکا جان خود را از دست داد.

خانواده وی در بیانیه‌ای گفته‌اند که حدود یک هفته پس از تزریق دوز اول واکسن، وی دچار علائمی ازجمله سردرد و لختگی خون شده است و درنهایت جان خود را از دست داد. در گواهی فوت وی نیز تزریق واکسن به‌عنوان یکی از دلایل احتمالی فوت وی ذکرشده است.

وی در بیمارستان بر اثر لخته شدن خون و خونریزی در سرش درگذشت. بی‌بی‌سی گزارش داد که لیزا هیچ مشکلی در زمینه سلامتی نداشته است.

همکاران گفتند که آن‌ها گواهی صادرشده توسط بازپرس ارشد شهرستان کارن دلکس را دیده‌اند که در آن گفته می‌شود تحقیقات انجام خواهد شد.

این عارضه واکسیناسیون ویروس AstraZeneca Covid-۱۹ به‌عنوان یک ملاحظهٔ مهم در خصوص اثربخشی یا آسیب‌های آن در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/۴۱۰۶/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

پربازدیدهای سرویس

آخرین اخبار

وب گردی